אווה בן אליהו

אווה בן אליהו

מתמחה ב: רפואת צמחים קלינית, נטורופתיה, תזונה טבעית

אוכלים מתאמנים ונהנים חלק א
"אוכלים , מתאמנים ומרזים"-   חלק א' – חשיבות התזונה
המתכון המנצח להרזיה ולאורח חיים בריא לטווח הארוך : תזונה נכונה בשילוב עם פעילות גופנית במסגרת מקצועית .
על פי פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כיום הצריכה הממוצעת לנפש ליום היא 3,634 קלוריות. כשהחלוקה לאבות המזון בתוך הכמות הזאת : כ-2000 קלוריות מפחמימות  ( מהן 400 קלוריות באות מסוכר ) , כ-440 קלוריות מחלבונים וכ-1200 קלוריות משומן . 
צריכה עודפת של קלוריות מפחמימות מסומנת כבעיית התזונה הראשונה במעלה , היות והיא גורמת להשמנה  ולמחלות שונות .  
הפתרון הוא בשילוב תזונה נכונה ומותאמת יחד עם פעילות גופנית עיקבית ומבוקרת .
מהי תזונה נכונה ?
 תזונה נטורופתית בריאה !!
המטרה היא להגיע למצב בו כל דבר שאוכלים יגרום לתועלת.
  • לפי הצהרה של ארגון המזון והתרופות האמריקאי – " דיאטה שעישירה במזונות המכילים דגנים מלאים, ושאחוז השומן הכללי , השומן הרווי והכולסטרול בה נמוך , עשויה להפחית את הסיכונים למחלות לב וסוגים מסויימים של סרטן " .
בנוסף,  נכתב  ש"צריכה של לפחות 3 מנות דגנים מלאים ביום יכולה להפחית את הסיכון לסכרת ולמחלת לב כלילית וכן היא עשויה לעזור בשמירה על המשקל ולהאטת הזדקנות ". 
הדגנים המלאים עדיפות תזונתית , כי הם עשירים בסיבים תזונתיים, בנוגדי חימצון, בחלבונים
( במיוחד בחומצה אמינית ליזין ), במינרלים ( כולל מגנזיום, מנגן, זרחן וסלניום ) וכן בויטמינים
( כולל נאצין, וויטמין B6  , וויטמין E    ) .
  • ירקות ופירות בשלל צבעים – הגנה  מגוונת על הבריאות . הירקות הם דלי קלוריות ודלי שומן ועם זאת מקור חשוב למים , לסיבים, למינרלים ,לוויטמינים ולנוגדי חימצון חשובים. לכל צבע יש חשיבות : צהוב כתום –מפחית סיכון למחלות לב וכלי דם ולסרטן, ירוק – שומר על בריאות העין, חיוני במניעת טרשת עורקים , לבן- משפר את פעילות האינסולין ואיזון סכרת . ועוד. מומלץ לאכול   5 – 7 מנות של ירקות  ביום , ו- 3  מנות של פירות.
  • אגוזים וזרעים - לפחות 1/3 כוס ביום זרעים ואגוזים לא קלויים ולא מומלחים
  • קטניות בצבעים שונים – הקטניות עשירות במיוחד בברזל, בסידן, והן עתירות סיבים. בעלי ערך קלורי כמו לדגנים.
  • שמנים  טובים- שמן זית כתית מעולה, שמן קנולה מכבישה קרה.
 
ממה יש להימנע:
  • מוצרים לבנים מעובדים: קמח לבן – עושה נזק, אורז לבן-כמעט ולא עושה נזק אבל לא עושה שום תועלת .היתרון היחיד שלו הוא שהאורז הלבן הוא היפואלרגני.
  • מזונות המכילים כמות גבוהה של סוכרים פשוטים. למשל בדגני בוקר מסוכרים – יש שומן מוקשה והרבה סוכר .
  • מזונות מעובדים עם תוספת חומרים כימיים: מרקים תעשייתיים, פופקורן בבתי קולנוע, חטיפי צ'יפס, קלוריות ריקות. במזונות מעובדים יש חומרי טעם, צבע, חומרים משמרים ומתחלבים וכד', אשר נתקעים בכבד וברקמת השומן, בכלי דם.
  • בשרים מעובדים ומעושנים: בייקון, נקניקים מעושנים, נקניקיות – חשודות בגרימה לסרטן המוח בילדים וכד'. מעושן = מסרטן,שמן ובעל טעמים חזקים כימיים ומסרטנים.
  •  בבשר שרוף או עשוי לדרגת WELL DONE   ,בשר ללא טיפת דם – לא מכיל 12B  , נוצרים חומרים  היוצרים בקיבה חומר מסרטן.  עדיף לאכול בשר בדרגת מדיום.  בשר שמבשלים אותו היטב בנוזל לא יוצר את החומר המסרטן.
  • משקאות ממותקים ותוססים: קולה, פנטה, מיצי פירות תעשייתיים - משבשים את פעילות מרכז הרעב והשובע במוח.
  • מזונות מטוגנים בשמן עמוק: צ'יפס, סופגניות וכד', בהם יש מגע של פחמימות במגע עם שומן רותח יוצר חומר בשם אקרילן.  
  •  להתאמת התזונה המושלמת עבורך התקשר לקביעת פגישת היכרות ללא התחייבות 
  • אווה בן אליהו 
  •  0526786700 
  • evabenelia@gmail.com