אווה בן אליהו

אווה בן אליהו

מתמחה ב: רפואת צמחים קלינית, נטורופתיה, תזונה טבעית

אוכלים מתאמנים ונהנים חלק ב
 
 
"אוכלים , מתאמנים ומרזים"  - חלק ב' – חשיבות הפעילות הגופנית
 
המתכון המנצח להרזיה ולאורח חיים בריא לטווח הארוך : תזונה נכונה בשילוב עם פעילות גופנית במסגרת מקצועית .
אין בריאות בלי תנועה , הן בהיבט של מניעת מחלות והן בהיבט של הבראה .
לעיסוק בפעילות גופנית ישנן מס' מוטיבציות מרכזיות: הרצון להיראות טוב יותר, להיות בריא, להוציא אגרסיות, לחוות סיכונים, הצורך בחברה ועוד.
נמצא גם שפעילות גופנית סדירה מורידה ב-% 30 את הסיכון לכל המחלות הכרוניות כגון : טרשת עורקים , סרטן, השמנה , אוסטיאופורוזיס ודיכאון.
הפעילות  מועילה לבריאות ככל שמתחילים בגיל צעיר יותר וככל שמשך הפעילות ועוצמתה גדולים יותר .
 בזמן פעילות גופנית אנחנו שורפים קלוריות, בונים שריר, משפרים זרימת דם למוח וללב , מעלים רמות אנדורפינים , משפרים תפקוד אינסולין , שיפור פעילות מעיים , שיפור ספיגת ויטמינים ומינרלים ועוד.
השאלה הנשאלת היא: איך אפשר להתחיל ולהתמיד?
כל אדם שהתחיל זה מכבר בפעילות גופנית צריך לקבוע לעצמו מראש בעזרת אנשי המקצוע המתאימים, מטרות ויעדים ריאליים. יעדים אלו, חשוב שיהיו נגד עיניו כל תקופת הפעילות – איפה אני מול המטרות המקוריות שהצבתי לעצמי?
בתחילה , יש לבחור את סוג הפעילות הגופנית המתאימה לפרופיל הבריאותי של האדם:
 פעילות אירובית-  כמו : הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים , שחייה, ריקודים, משחקי כדור, רכיבה  ועוד- פעילות המעלה דופק , מערבת חמצן , מגבירה נשימה ונמשכת זמן מה , כל הגוף פעיל בה  , וקיימת בה שריפת קלוריות .
או – פעילות אנאירובית – כמו : כפיפות בטן, הרמת משקולות, - מאמץ גופני קצר שלא מצריך התערבות חמצן , בונה שריר ועוזר לשמור על מסת גוף כחושה .
אחר כך , ישלקבוע את התדירות שלה  . ארגון הבריאות העולמית ממליץ על פעילות גופנית אינטנסיבית במשך חצי שעה או פעילות גופנית מתונה במשך שעה , ברוב ימות השבוע.
 הכלל הכי חשוב הוא -  "ללכת עם הגוף ולא נגדו " .
 לסיכום :  השילוב בין תזונה נכונה ופעילות גופנית מתאימה יביאו לתוצאה מיוחלת של הורדה במשקל ובריאות מיטבית .
 להתאמת התזונה המושלמת בשילוב המלצות לפעילות גופנית מותאמת  עבורך
התקשר לקביעת פגישת היכרות ללא התחייבות 
אווה בן אליהו 
 0526786700 
evabenelia@gmail.com