אלטמן רוקחות טבעית

אלטמן רוקחות טבעית

מתמחה ב: דיקור סיני, הומאופתיה קלאסית, רפואת צמחים קלינית, נטורופתיה, אירוודה, אבנים חמות, אירידולוגיה, אקופרסורה, ארומתרפיה, דיקור יפני, דיקור קוראני, הומו טוקסיקולוגיה, הידרותרפיה, הילינג, טווינה, סוג'וק, סו טאי, עיסוי הוליסטי, עיסוי משולב, עיסוי נשים בהריון, עיסוי צרפתי, עיסוי רפואי, עיסוי רקמות עמוק, עיסוי שוודי, עיסוי תאילנדי, עיסוי תינוקות, פרחי באך, שיטת ג'הארה, צמחי מרפא סיניים, רפלקסולוגיה, שונישין, שיאצו, רייקי, תזונה סינית

הדיאטה שתנקה לכם את הגוף

דיאטת ניקוי היא תהליך התורם לבריאות הגוף. כל מה שצריך זה להקפיד במשך 12 ימים על התפריט ולוותר על קפאין וסוכרים. התוצאות הן: תחושה של קלילות, בגוף ובנפש, ירידה במשקל ועוד. הנטורופתית הילה כהן מגישה: 12 ימים של ניקוי כללי.

מאת: הילה כהן, נטורופתית, אלטמן

חודש ספטמבר עומד להסתיים ועמו החגים, הארוחות והמפגשים המשפחתיים. כעת אנו נכנסים לתקופת שגרה רגועה ומבורכת. בתחילתה של תקופה זו רצוי ואף מומלץ לנקות את הגוף. תהליך ניקוי הגוף הוא תהליך העוזר למערכות הגוף השונות להיטהר, הוא תורם לבריאותם ומכין את הגוף לקראת תזונת שגרה בריאה יותר, נכונה ומאוזנת.

ברפואה המשלימה קיימים מספר תהליכי ניקוי. בכתבה שלפניכם אביא המלצה לתהליך ניקוי הרעלים הוותיק ביותר בעולם התזונה, האורך 12 יום. למעשה נבנה התהליך נדבך על נדבך, כשבכל יום אפשר להוסיף רכיב מזון כלשהו.

בסיס התזונה של אותם 12 ימי ניקוי הוא אורז ומוצריו. כלומר: אורז מלא, אורז לבן, אורז בסמטי, אורז פראי, אטריות ופסטה העשויות מ-100% אורז (אפשר להשיג במרכולים ובחנויות הטבע), פריכיות אורז, פצפוצי אורז (ללא סוכר או תוספות),חלב אורז. לתזונה הבסיסית לא מוסיפים כל תבלין, למעט כורכום. במהלך אותם 12 ימים חשוב להשתדל לשתות 10-8 כוסות מים במהלך היום. יוצאים מהתפריט: קפה או כל משקה אחר המכיל קפאין, ממתיקים וסוכרים. המשקה היחיד שאפשר לשתות למעט מים הוא חלב אורז.


דיאטת ניקוי: השלבים

שלב א' – ימים 2-1: תזונה בסיסית – אורז ומוצריו.

שלב ב' – ימים 4-3: אורז ומוצריו בתוספת:

ירקות כבדיים: סלק אדום, סלרי, ארטישוק ולימון

ירקות אלטרטיביים: בצל ושום וירקות עליים ירוקים (חסה, בצל ירוק, שמיר, פטרוזיליה וכדומה. ללא ירקות ממשפחת המצליבים הכוללים כרוב, כרובית, ברוקולי, לפת, ראשד, רוקט, כרוב ניצנים)

תבלינים: אפשר מכל התבלינים ללא מלח ואבקת מרק

המתקה: דבש או לתת אורז – אך להשתדל כמה שפחות

מיצים מירקות

תה צמחים מעלים בלבד (מרווה, נענע, לימונית, מליסה).


שלב ג' – ימים 6-5: תזונה בסיסית + התוספות של שלב ב', ואליהן מתווספים:

ירקות כתומים: דלעת, דלורית, גזר ובטטה.


שלב ד' – ימים 8-7: תזונה בסיסית + התוספות של שלבים ב' ו-ג', ואליהן מתווספים:

כל הירקות

פירות: תפוח ואגס.


שלב ה' – ימים 10-9: תזונה בסיסית + התוספות של שלבים ב', ג' ו-ד', ואליהן מתווספים:

דגנים ללא גלוטן: תירס, כוסמת, דוחן, קינואה

כל הפירות, למעט הטרופיים (מנגו, בננה, ליצ'י, אננס, קוקוס, פפאיה).


שלב ו' – ימים 12-11: תזונה בסיסית + התוספות של שלבים ב', ג', ד' ו-ה', ואליהן מתווספים:

קטניות: חומוס גרגירים, אפונה, עדשים, שעועית, מאש, פול, תורמוס, פולי סויה, אזוקי

כל הפירות

דגי ים צפוני: סלמון, סול, הליבוט, מקרל, טונה, רוטבש, בקלה.


חשוב לשים לב לאכול ולשתות מספיק במהלך הניקוי, כדי שלא יתפתחו כאב ראש ו\או חולשה. למרות זאת, התופעות הללו עשויות להופיע בצורה קלה, וזהו מצב תקין.

תהליך הניקוי מתאים לאוכלוסייה בריאה. על הסובלים מיתר לחץ דם ומסוכרת לעבור את התהליך בליווי נטורופת, ובמהלך תקופת הניקוי לשים לב שלחץ הדם ו/או רמות הסוכר בדם מאוזנים.

הדיאטה אסורה לסובלים מדלקת מעי (קרוהן, קוליטיס), נשים בהריון ונשים מניקות. על הנוטלים תרופות מדללות דם להיוועץ ברופא.

התוצאות של דיאטת הניקוי מדהימות, ומביאות להרגשה של קלילות, ירידה במשקל, ניקוי גופני, איזון לחץ הדם ורמות הסוכר ולהרגשה נפלאה גם בנפש.

חזרה לעמוד מאמרים