בית טבע פולט

בית טבע פולט

מתמחה ב: דיקור סיני, הומאופתיה קלאסית, רפואת צמחים קלינית, נטורופתיה, אירוודה, אבנים חמות, אירידולוגיה, אקופרסורה, ארומתרפיה, דיקור יפני, דיקור קוראני, הומו טוקסיקולוגיה, הידרותרפיה, הילינג, טווינה, יוגה, סוג'וק, סו טאי, עיסוי הוליסטי, עיסוי משולב, עיסוי נשים בהריון, עיסוי צרפתי, עיסוי רפואי, עיסוי רקמות עמוק, עיסוי שוודי, עיסוי תאילנדי, עיסוי תינוקות, פרחי באך, צמחי מרפא סיניים, רפלקסולוגיה, שונישין, שיאצו, רייקי, תזונה טבעית, תזונה סינית

הכינו את גופכם לחורף!

החורף בפתח וכפי שאנו מכינים את הרכב לתנאי הנהיגה הקשים, לגשם ולקור – כך מומלץ לעשות גם עם הגוף. הכנה נכונה לעונת החורף והקפדה על מספר כללים פשוטים יכולים לסייע לנו לעבור את החורף בשלום.

מזג האוויר בתקופה האחרונה משתנה במהירות ולכן יש להרגיל את גופנו בהדרגה לשינויי הטמפרטורות ולהקפיד להתלבש בהתאם (לדאוג שיהיה בתיק בגד חם). בשלב הבא יש להכין את ביתנו בעוד מועד לחורף: לאוורר אותו היטב, להשתמש עד כמה שפחות במזגן ולוודא שמערכת החימום תקינה.
בנוסף לכל אלו יש לבצע פעולות מניעתיות נוספות שיסייעו לחיזוק המערכת החיסונית המגנה על גופנו מפני פלישה של חיידקים, וירוסים וזיהומים חיצוניים. מערכת חיסון חזקה, שמסוגלת להגיב במהירות לסכנה הנשקפת לנו ממחוללי-מחלות וזיהומים שונים, תאפשר לנו להתמודד היטב עם תחלואי החורף.
טיפים לחיזוק מערכת החיסון:
כדאי להוסיף לתזונה היומיומית מזונות מחממים שיעזרו לנו להתמודד עם הקור – הם ממריצים את זרימת הדם ומחזקים את מערכת הנשימה. מזונות חריפים, למשל, הם בעלי איכות מחממת.

מזונות נוספים אשר מומלץ להרבות באכילתם וביכולתם לתמוך בפעילות מערכת החיסון הם: ירקות מוקפצים או מבושלים, פירות העשירים בוויטמין C (פירות הדר למשל), תבשילי דגנים מלאים (קינואה, גריסים, כוסמת, אורז מלא) וקטניות (עדשים, שעועית ואפונה) וכמובן מרקים ובמיוחד מרק מירקות כתומים העשירים בנוגדי חמצון ומרקי שורשים המחזקים את הגוף וכמובן תרופת הפלא - מרק עוף.
יש להקפיד על תזונה נכונה ולהפחית צריכת מוצרים העלולים להחליש את מערכת החיסון כדוגמת: חלב ומוצריו, מזון מעובד, מזונות המכילים חומרים משמרים וצבעי מאכל, ממתקים, ומוצרי חיטה (קמח לבן) וסויה העלולים לגרום להצטברות ליחה וכמובן גלידות ושלגונים. יש להוסיף לתזונה – שום טרי המשמש כאנטיביוטיקה טבעית.


מומלץ להתחיל את היום בשתיית משקה חם ולהחליף את ארוחת הדגנים (קורנפלקס) בדייסה חמה ומתוקה. במהלך היום מומלץ לשתות בין 10-8 כוסות נוזלים.


יש להקפיד על שעות שינה מסודרות – עייפות מחלישה את המערכת החיסונית. אך חשוב לא פחות לבצע פעילות גופנית בעיקר התעמלות, יוגה וטאי-צ'י, הממריצה את מחזור הדם ומחממת.


הידעתם?
♦ הדרך היעילה ביותר למניעת התפשטות של חיידקים היא שטיפת ידיים בקביעות.
♦ מבין כלל האנשים אשר נדבקו בווירוס השפעת, רק 75% מפתחים תסמינים של הצטננות. ל- 25% הנותרים תמצא נוכחות של הווירוס, אך הם לא יסבלו מסימפטומים.
♦ אמבט ומקלחת חמה מייבשים את העור. הוסיפו מספר טיפות של שמן אתרי כגרניום או ילנג-ילנג או הוסיפו אותם לקרם הלחות.
♦ צריכת סוכר מוגברת עלולה להחליש את תפקוד התאים הלבנים ב-40%.
♦ תרכובות חזקות המגבירות את חסינות הגוף משתחררות בשעות השינה העמוקות. על כן, בעת מחלה הרבו במנוחה.

חזרה לעמוד מאמרים