מיכל פרנק שריר

מיכל פרנק שריר

מתמחה ב: דיקור סיני, טווינה, צמחי מרפא סיניים, תזונה סינית

תזונה לאחר לידה

מיכל פרנק שריר

בעזרת תזונה אנחנו יכולים להגביר את האנרגיה שלנו ולחזק את הדם בצורה עצמאית
חשוב לשמור על בריאותוחוזק של הגוף בכדי שנוכל להחלים במהירות לחזור לעצמינו ולטפל בילדינו.
ההמלצות לתזונה ניתנותבאופן גורף לנשים לאחר לידה, התאמות ספציפיות למצב בריאותי מסויים יינתנו באבחון אינדבידואלי לכל לאישה.
דם האישה הוא החומר החשוב ביותר לקיום שלנו - אנחנו מתנקות מדיי חודש.
דם הווסת שלנו בזמן ההריון מופסק והאנרגייה של יצירתו מופנת לייצור חלב האם.
בזמן ההריון אנחנו משלשות את כמותו ובזמן הלידה מאבדות אותו...
חשוב מאוד לאכול מאכלים לחיזוק הדם.
המלצות:
סלק,דובדבנים, צנונית, שזיפים אדומים, אגוזים, זרעים, שקדים וטחינה, המכילים כמות גבוהה של חלבון, מומלצים מאוד לבניית הגוף ומערכת הדם.
כל הירקות הכתומים כמו דלעת בטטה, גזר הנחשבים לירקות מחממים, הבונים את מערכת העיכול ומחזקים את אנרגיית הטחול שעוזרת בייצור הדם.
הירקות הירוקים כמו ברוקולי, תרד, פטרוזיליה, סלרי, אפונה מחזקת את אנרגיית הכבד.

ארוחת בוקר
חשוב לאכול ארוחת בוקר חמה, מכיוון שזוהי הארוחה שמניעה אותנו אנרגטית לכל היום.
עלפי הרפואה הסינית, מערכת העיכול שלנו מבוססת על אנרגיית האש.
מערכת העיכול שלנו היא חמה וצריך לתמוך בה ע״י אכילה של מאכלים חמים אנרגטית בכדי לאליצור קור שמפתיע את המערכת וגורם לתקיעות ולעיתים ליצירה של עצירות במערכת העיכול ולעיתים לטחורים.
המלצות:

1. מומלץלשתות על הבוקר מים חמימים ולא קרים בתוספת לימון, ללא נענע למניקות.
2. מומלצת דייסת קוואקר (שיכולה להיות גם חמימה), אפשר להוסיף לה פירות, כפית של דבש, סילאן וקינמון.
3. דגנים מלאים עם סיבים תזונתיים יחד עם יוגורט עיזים וסילאן.
4. פרוסתלחם שיפון (הבריא יותר מכל הדגנים ) יחד עם ממרח אבוקדו, טחינה, גבינת עיזים+ירקות.


ארוחת הצהריים
בשעות הצהריים האנרגיה בגוף בשיאה, ולכן אז מומלץ לאכול ארוחה שדורשת את מירב האנרגיה לעיכולה.
למי שמרגישה עייפות כבדה לאחר אכילת ארוחה גדולה מומלץ לפצל את הכמות ולאכול מנותקטנות לאורך היום בכדי לא ליצור עומס והתשה של מערכת העיכול.
המלצות:

1. קטניות מומלצות: שעועית ירוקה, לבנה או שחורה, אפונה, חומוס, עדשים.
2. לחובבותהבשר אפשר לאכול בשר הודו שאינו בשר שמן ומתעכל היטב
3. דגים למינהם מבושלים בתנור.
4. דגנים מלאים מומלצים: חיטה, קינואה, אורז, אמרנט קוסקוס מלא, פסטה מקמח מלא זהו השילוב האופטימאלי של חלבון מלא המכיל את כל 22 חומצות האמינו שהגוף צריך.
5. ירקות למינהם, מבושלים, מאודים, מומלץ עם קליפתם.

ארוחת ערב
ארוחה קלה. האנרגיות בגוף נמצאות בירידה ובהתכנסות לקראת הלילה ולכן לא מומלץ לאכול בשר.
המלצות:

1. חביתה עם סלט, לצרף גבינות עזים וכבשים המכילות פחות חומרים יוצרי אלרגיה ולחות בגוף, בהשוואה למוצרי חלב הפרה.
2. לשתות מרק ירקות עשיר עם שתי פרוסות לחם.
3. לחםשיפון או לחם מקמח מלא עם ממרח אהוב
4. סלט ירקות בתוספת של טונה, ביצה וכד'

כללים לאכילה נכונה:
להקפיד על לעיסה ממושכת – עוזר לתהליך העיכול ושומר על אנרגיית הגוף.
נסי להימנע משתייה סמוך לארוחה – שתי לפני או חצי שעה אחרי האוכל.
רצוי להימנע ממשקאות קלים בזמן הארוחה ובכלל, הם מכילים חומרים משמרים וכימיקלים.
נסי להוציא מזון קר או מקרר מהתפריט – מזון קר מבזבז את אנרגית הגוף לצורך חימומו, אכילה של מזונות חמים יקלו על תהליך העיכול וישמרו על האנרגיה.
בין הארוחות, לפחות פעמיים ביום, מומלץ לאכול סלט המורכב מירקות ירוקים עם תוספת שלשמן זית. שמן הזית מעודד ספיגה של וויטמינים ומינרלים ולכן ספיגת המזון תהיה טובהיותר או פרי עם הקליפה שלו.
לחם - עד 4 פרוסות ביום, אבללא לחם דיאט, שיפון וקמח מלא עשיר יותר ומזין יותר
שתייה - קפאין ותה גורמיםלהשתנה מרובה ולכן לאיבוד מינרלים וויטמינים חיוניים. רצוי לשתות כוס קפה אחת או שתיים בלבד ביום, בבוקר או אחרי הצהריים.הקפה מכיל קפאין אז למניקות מומלץ לשתות לאחר הנקה.
תהצמחים (ללא הגבלה) וכן 9-8 כוסות מים מינרלים בימי הקיץ החמים.

כמה מילים על צמחי מרפא סיניים, הם זרים לנו אך מאוד יעילים וחשוב לקחת אותם בחשבון בזמן מחלה שלנו או של הקטנטנים הם יכולים להחזיר לגוף האישה את הברזל,ויטמיןB12 וחומצה פולית הכה חיוניים.
צמחים הניתנים בצורת טיפות, ספיגתם מהירה ואפקטיבית יותר והם גם יכולים לעבור בהנקה לתינוק.
חיידקים פרוביוטיים, העוזרים לשיפור תהליכי העיכול, נוטלים בבוקר ולפני השינה. לאחר ארוחה אפשר לקחת אנזימי עיכול העוזרים לעיכול המזון בהנקה יכול להפחית את הגזים לתינוק
וממה להימנע? ממזונות המכילים צבעי מאכל, מזונות מעובדים, משומרים ומעושנים. גבינה צהובה וקמח לבן נוטים להידבק למעיים ולכן אינם מומלצים.

אישהשתקפיד ותעשה אפילו חלק מהדברים הללו לאחר הלידה ובזמן ההנקה, תחזק את גופה ואת מערכת החיסון של תינוקה וכתוצאה מכך תשיל את הקילוגרמים העודפים במהרה מבלי להרגיש עייפות וחולשה של איבוד אנרגיה חשובה.
אחרי הלידה תתעסקו באיך להרגיש הכי טוב שאפשר.

מנוחה לא פחות חשובה כי היא נותנת לנו זמן לעכל את האוכל, לעכל את הלידה ועיכול שווה בריאות.
אנחנו נעשה הכל בשביל לנוח ולתת לגוף את האנרגיה הדרושה לטיפול בעצמנו כדי שנוכל להעביר את האנרגיה הלאה.
כמובן שבמצבים בהם האיזון לא מגיע והאישה מרגישה חלשה עם מצבי רוח משתנים, עייפה ומלאה בבצקות או שצריכה פשוט שעה אחת רק בשביל עצמה מוזמנת להגיע לטיפול בדיקור שמדוייק לכל אישה ואישה לפי התופעות הספציפיות שלה.
דיקור זהו טיפול במחטים זעירות אשר מונחות במרידיאנים שבגוף, טיפול בעזרתו מאזן אותנו ונותן את המענה כאשר הרפואה המערבית מתקשה, מזמינה אתכן לנסות ולהכניס מודעות לגוףשלכן.
ביחד נוכל לראות היכן בדיוק הבעיה ע״י אבחון מדוייק בדופק ובלשון.
המטרה תמיד זה לתת לגוף בדיוק מה שהוא זקוק בשביל להתחזק.

חזרה לעמוד מאמרים