עולם השיווק-מחדש

חזרה למגזין ◄
עולם השיווק כולו עובר בשנים האחרונות תפנית לכיוון של שיווק מותאם אישית. אנחנו כבר לא רוצים שידברו אלינו באופן כללי אלא במסרים מדויקים שמתאימים ספציפית לנו ולצרכים שלנו. אנחנו רוצים לקבל מידע על עסקים שנמצאים קרוב אלינו פיזית או כאלה שמעניינים אותנו.
 פורטל ברטיפול  |  28.02.2015

עולם השיווק-מחדש: על Remarketing ו- Retargeting

עולם השיווק כולו עובר בשנים האחרונות תפנית לכיוון של שיווק מותאם אישית. אנחנו כבר לא רוצים שידברו אלינו באופן כללי אלא במסרים מדויקים שמתאימים ספציפית לנו ולצרכים שלנו. אנחנו רוצים לקבל מידע על עסקים שנמצאים קרוב אלינו פיזית או כאלה שמעניינים אותנו. אנחנו רוצים קופונים שמתאימים להרגלי הצריכה שלנו ולא קופונים למוצרים שאין לנו צורך בהם. מועדוני לקוחות מאגדים כמה עסקים כדי לתת ללקוחות מסוג מסוים הטבות שמתאימות לצרכים שלהם. זה טוב לעסקים וזה טוב לנו כצרכנים.

גם בפרסום בעידן הדיגיטלי שהשתלב עם המגמה של שיווק פרסונלי - אנחנו כצרכנים מעדיפים להיחשף לפרסומות שרלוונטיות לגבינו. כמה פעמים נתקלתם בפייסבוק בפרסומות לשידוכים או למוצרי תינוקות - כשאלה בכלל לא רלוונטיים לגביכם? אם כבר אנחנו נחשפים לפרסומות (וזה לא תמיד נתון לבחירתנו) - עדיף שהן תהיינה לשירותים ומוצרים שאנחנו מתעניינים בהם.

מכאן צמחו שני אפיקים שיווקיים חדשים יחסית Remarketing ו- Retargeting.

Remarketing - מבוסס על ההנחה שאם ביקרתי באתר מסוים, הרי שהבעתי עניין בנושא שבו עוסק האתר. לכן אני חלק מקהל יעד רלוונטי לבעלי האתר (לקוחה פוטנציאלית). גוגל פיתחו ערוץ פרסום שמאפשר לבעלי אתרים לפרסם אך ורק לאנשים שכבר ביקרו באתר שלהם. כלומר - הפרסומות אינן מוצגות למי שזה לא רלוונטי מבחינתו, אלא רק למי שהביע עניין בנושא. שטחי הפרסום של גוגל נמצאים בכל האתרים המובילים - מאקו, ווינט, וואלה, באפליקציות שונות ועוד. אבל הפרסומות מוצגות אך ורק לקהל שכבר הביע עניין.

המאמר מעניין אתכם?
עשו לייק לעמוד הפייסבוק שלנו ותהנו 
ממאמרים בשלל נושאים - לחצו כאן

כלקוחות, אנחנו עלולים להרגיש שהפרסום 'עוקב' אחרינו - מהאתר שבו ביקרנו אל אתרים אחרים ברשת.

Retargeting - באופן דומה פיתחו פייסבוק כלי מקביל, שמבוסס על ההנחה שאם יש אנשים שכבר יצרו איתי קשר ונמצאים, למשל, ברשימת התפוצה שלי - הרי שהם לקוחות פוטנציאליים מבחינתי. בקמפיינים הפרסומיים בפייסבוק אני יכולה לכוון את המודעות שלי לאותם אנשים.

הרעיון גם כאן הוא שיווק מחדש לאנשים שכבר עשו את חצי הדרך, כבר הביעו עניין להיות איתי בקשר. פרום אליהם הוא בהכרח הרבה יותר אפקטיבי מפרסום לקהל כללי ורחב שאולי בכלל לא מכיר אותי ואת העסק שלי.

יתרון משמעותי של שיווק מחדש הוא חסכון כספי - הפרסום ממוקד רק בקהל רלוונטי ואינו מתבזבז על אנשים אחרים. לכן, זהו אפיק שמתאים במיוחד לבעלי עסקים קטנים, בעלי תקציב פרסום מצומצם, שרוצים תמורה משמעותית לכל שקל שהם משקיעים בפרסום.


לטפל בעסק | ייעוץ והדרכה בשיווק מעשי למקצועות הרפואה והטיפול
 www.letapel.co.il