​למה הסינים רזים?

חזרה למגזין ◄
לסינים ולרפואה הסינית יש דרך שונה ומעניינת להתמודד עם בעיית המשקל. במערב הדיאטות מתחדשות מידי עונה ועדיין במערב לא יודעים מה שהסינים כבר יודעים אלפי שנים על הדיאטה.
 פורטל ברטיפול  |  03.08.2014
למה הסינים רזים?

לסינים ולרפואה הסינית יש דרך שונה ומעניינת להתמודד עם בעיית המשקל. במערב הדיאטות מתחדשות מידי עונה ועדיין במערב לא יודעים מה שהסינים כבר יודעים אלפי שנים על הדיאטה. תוסיפו לכך את העובדה שהשמנה הפכה להיות נושא מרכזי מבחינת הבריאות כיון שהשמנת יתר היא ממש מחלה.


מדוע הסינים רזים ומצליחים להתמיד בכך?
התשובה היא כמובן במה שהם אוכלים. אם לדוגמא סיני יאכל אוכל מערבי רגיל הוא יהיה שמן כמו שכנו המערבי. כלומר מעבר לגנטיקה ולכל שאר הפרמטרים הבסיס תמיד יהיה המזון. מה גם שאפשר להפוך ולשנות גנטיקה, בל נשכח שאנו אוכלים לפחות 3 ארוחות ביום, ועם כל ביס שאנו אוכלים בריא זו התחלה של הדרך שלנו לבריאות ולא לחולי.

אז אמרנו שהשוני בין מערב למזרח הוא התפריט. הודות לתפריט הסיני האוכל שלהם הוא בעיקר מבושל. הרפואה הסינית מטפלת בבעיית ההשמנה בעיקר דרך מערכת העיכול, אם נתקן את פעולת העיכול אז לא תהייה השמנה.
באופן עקרוני, אוכל מבושל הוא אוכל שקל יותר לעיכול ובכך מקל על מערכת העיכול. כשאוכלים נכון האוכל הופך לאנרגיה טהורה (ודם כמובן), ומערכת העיכול לא מבזבזת אנרגיה על מנת לפרק את המזון. כאשר אנו אוכלים אוכל שקשה לפירוק (כמו אוכל שומני או סוכרים ופחמימות פשוטות, אוכל חי וכו') עם הזמן מערכת העיכול נחלשת ואז ישנה עייפות אחרי האוכל וזה גם אומר שאין פעולת עיכול תקינה ולכן משמינים. זוהי גם סלילת דרך לחולי.
הדרך להרזייה ובריאות טמונה באיזון. אפילו אם נשנה כמה דברים בהתנהלות היומיומית שלנו עם האוכל נוכל להגיע לתוצאות טובות.
למשל לא לאכול אוכל מתועש.
הקפידו לצרוך מזון טרי ולא קפוא כמה שפחות כימיקלים ועיבוד באוכל. טיגון למשל הורס את הערכים החיוניים של האוכל. אבל נבשל את האוכל במים ונוסיף בסוף את השמן אז לא הרסנו את הערך התזונתי וגם קיבלנו שומן בריא וחיוני לגוף.
הקפידו לקנות בשרים ודגים טריים. ולהכין לבד אוכל פשוט זה גם הכי טעים וגם הכי בריא. ברמה הבסיסית ירקות בתנור- כל הירקות במקום להגיש פסטה, פתיתים וכו' להגיש עם המנה העיקרית את כל הירקות צלויים בתנור זה התחלה נהדרת ובריאה.
תמיד עדיף אוכל שהכנו לבד לעומת אוכל שמגיע מקופסה. כמו חטיפי בריאות, דגני בוקר, בורקסים וכו' . אוכל מקופסה זה אוכל אוכל שעבר עיבוד רציני ולא נשאר לו שום ערך תזונתי ולכן הוא מקשה על פעולת העיכול וגורם להשמנת יתר.
גם תבלינים עדיף לקנות בחנות תבלינים שלא מוסיפה חומרים משמרים וקמח.
עוד דוגמא למשל זה מרק עוף שעתיר בכימיקלים מיותרים. ניתן לקנות מרק עוף בחנות הטבע שהוא גם יותר טעים וגם יותר בריא.
תעשו לכם כלל, כל דבר שהחרקים לא אוכלים גם אתם אל תאכלו. לדוגמא מרגרינה, שבהחלט ניתן להמיר אותה לשמן בכל דבר שאתם מכינים, אפילו בעוגה.
עוד כימיקל שמאוד מזיק הוא אספרטיים, אם התרגלתם לשתות מוצרי דיאט אז אתם מזיקים לבריאות שלכם והורסים את מערכת העיכול. ניתן להמיר את האספרטיים בסטיביה שהוא צמח מתוק שנמכר כיום בכל דרך ובכל מקום.

עוד דבר מאוד חשוב להרזייה הוא נושא השתייה.
הקפידו לשתות הרבה מים ובעיקר לפני ואחרי הארוחות. כאשר אנו שותים מים אחרי האכול אנו יודעים בדיוק כמה אנחנו רעבים ואם בכלל. כאשר אוכלים בארוחה צריך להפסיק לאכול שמרגישים חצי שבעים. חצי שעה אחרי שמפסיקים לאכול מרגישים את השובע. כדי לא להמשיך ולאכול עד שובע עדיף לשתות מים ובכל ישנה תחושה של שובע מיידית. שימו לב שבערב ובלילה הגוף שלנו בעיקר צמא ולא רעב וכאשר מקפידים לשתות מים אז מרגישים פחות רעב.
הדרך הנכונה להרזייה נכונה ובריאה היא לא בדיאטות הקסאח שמתחלפות מידי עונה ומידי שנה אלא דווקא בהתמדה ובאיזון. קיצורי דרך רק מאריכים את ההצלחה עם המשקל. מה שחשוב בדיאטה היא גם שמירה על המשקל אחרי שיורדים ולכן חשוב לעשות את זה בצורה בריאה ובטוחה.

מאת: רויטל שבי