חגי תשרי בראייה הסינית

חזרה למגזין ◄
החג כבר בפתח ואנו מקווים לצלוח אותם בשמחה, בריאות וללא קילוגרמים מיותרים. החכמים הסיניים הבינו את תהליך חילוף העונות בטבע והתאימו את כל החיים שלהם והתזונה שלהם לפי מה שקורה סביבם.
 פורטל ברטיפול  |  17.09.2014
חגי תשרי בראייה הסינית
 
החג כבר בפתח ואנו מקווים לצלוח אותם בשמחה, בריאות וללא קילוגרמים מיותרים.
החכמים הסיניים הבינו את תהליך חילוף העונות בטבע והתאימו את כל החיים שלהם והתזונה שלהם לפי מה שקורה סביבם.


בסיס האבחנה הזאת של האדם במרכז הטבע ושהאדם משתנה עם שינויי הטבע הוא בסיסה של הרפואה הסינית שבמהותה הוא זרימת הצ'י.
כל עונה מביאה את צ'י (אנרגיה ) שלה. בסתיו ובחורף אנו אמורים להזין את היין שלנו. לחיזוק היין אנו אוכלים אוכל ארומתי (כמו בצל, שום, חרדל, זנגוויל ) שעוזר בעיכול של ארוחות מלאות של חג.
מהספר של הקיסר הצהוב אנו לומדים שבעונת זו, שנחשבת לעונת ההתכנסות, אנו אמורים לאכול אוכל שמסייע לחיזוק הדם, הגידים, מזין את הלב הטחול והקיבה.
הסינים מאמינים בלאכול נכון כל השנה וגם בחגים ולכן כמויות של האוכל הוא נושא חשוב. אפשר לאכול עד שובע אבל לא להגזים בכמויות במיוחד שארוחות החג נערכות מאוחר בערב. ויש הרבה ארוחות חג בחודש הקרוב.
אצל הסינים התנועה הוא המוטיב המרכזי של החג. נסו לשלב פעילות גופנית גם בימים שאנחנו לא עובדים. שילוב זה יגביר את פעולת העיכול.
אכילה מרובה בחגים ובכלל גורמת לעודף חום של האיברים, בעיקר קיבה וכבד שיכול לגרום לרעב עודף ואז קשה לשבור את המעגל הזה של ההשמנה וגם כמובן שזה יכול להתבטא כבעיות פיזיות קשות. עודף חום בקיבה למשל גורם לרעב יתר, ועודף חום בכבד גורם לנו לרצות יותר אוכל מתוק.
 
ברפואה הסינית הבישול הוא פשוט יותר, מאודה, מוקפץ או כמרק. זה תמיד טוב ונכון לכולם ולא גורם לבעיות עיכול השמנה כאבים וכו'.
אם נקפיד על דברים מסויימים אז הכל יהיה יותר קל. אם הדג שאנו אוכלים מטוגן אז לאכול בכמות קטנה יותר ועם יותר ירקות (חיים ומבושלים).
לחולי לחץ דם וכולסטרול עדיף לאכול דגים ולא בשרים כבדים.
לחולי סוכרת עדיף לוותר או לאכול בכמות קטנה יותר את הקינוחים העתירי סוכר.
לא לאכול כמויות גדולות של חלבון מהחי (בשרים דגים וביצים), להקפיד להוסיף קטניות וירקות ככל האפשר וכמובן שתיית מים עם האוכל תתן לכם איתות מתי אתם שבעים יותר מהר.
גם לפני שנגשים לארוחה לשתות 2-3 כוסות מים גם יעזור לכם לדעת כמה אתם רעבים.
המטרה היא לאכול מהקיבה ולא מהעיניים.

מאת: רויטל שבי