שומן רווי ומלך ההורמונים - אינסולין

חזרה למגזין ◄
כולנו, כמעט ללא יוצא מן הכלל, גדלנו על תזונה  "מערבית" סטנדרטית. תזונה המבוססת על אחוז ניכר של פחמימות מורכבות מסוגים שונים, חלבונים וירקות, עם מעט מאוד שומן. נשמע בריא ? צאו לרחוב וראו - כל אדם שני שמן, סכרת הוגדרה בעולם כ....
 פורטל ברטיפול  |  15.08.2016

שומן רווי ומלך ההורמונים - אינסולין
 
עקרונות התזונה האוטואימונית להכנת הגוף לטיפול בצמחי מרפא
 
על הקשר בין שומן רווי מהחי, סכרת, הרזייה, והליכים אוטואימונים - כתבה מקצועית ראשונה בנושא.
 
כולנו, כמעט ללא יוצא מן הכלל, גדלנו על תזונה  "מערבית" סטנדרטית. תזונה המבוססת על אחוז ניכר של פחמימות מורכבות מסוגים שונים, חלבונים וירקות, עם מעט מאוד שומן. נשמע בריא ? צאו לרחוב וראו - כל אדם שני בעל עודף משקל, סכרת הוגדרה בעולם כמגיפה, הצורך במתוק במהלך היום הולך וגובר אצל רבים מאיתנו, עייפות בכל מקום ובכל שעה ביום, בעיקר אחרי ארוחות, שעות בחדר כושר והמשקל תקוע, זו התזונה המתאימה לנו ??
 
כמובן שלא. הנה כמה עובדות על שומן רווי, "הילד הרע" של התזונה המערבית, אבל למה בעצם ?
 


אינסולין: 
אינסולין הינו הורמון רב פעלים. אחד מתפקידיו העיקריים הינו הכנסת הסוכר לתאים לאחר ארוחה ולכן הוא מכונה הורמון השובע. כאשר הסוכר נכנס לתאים נוצרת אנרגיה, וכך אנו מתקיימים.
 
לכן, כאשר אנחנו אוכלים 5 ארוחות קטנות ביום כמומלץ ע"י תזונאים 
האמונים על בריאות הציבור בקופות החולים ובבתי החולים, אנו בעצם יוצרים מצב שבו ישנן רמות אינסולין גבוהות כל הזמן. ברבות הזמן, תאי הגוף מפתחים עמידות מסויימת לאינסולין, ואנחנו נתחיל להרגיש עייפות, יובש בפה, רצון למתוק, שינה לא מזינה וכו'. לעמידות מוחלטת לאינסולין יש שם ידוע מוכר - קוראים לזה סכרת.
 
כמו כן נמצא קשר ישיר בין רמות אינסולין גבוהות לבין אי יכולת להוריד במשקל - מכירים אנשים שאוכלים 5 ארחות של "לחם קל עם קוטג'" או פרכיות והמשקל תקוע ? זו בדיוק הסיבה.
 

שומן רווי מהחי - שומן בקר, כבש, חמאה מזוקקת ושמן קוקוס (היחיד מהצומח):
 

* שומנים רווים מהחי אינם גורמים לתגובה של אינסולין בדומה למאכלים המכילים פחמימות. כאשר צורכים את השומן הזה עם כמות קטנה של פחמימות בטוחות (ירקות ירוקים בעיקר), הגוף יכול לנוח ואינו צריך לבצע פעולות עיכול מורכבות, דוגמת הפרשה של אינסולין, והאנרגייה שלנו תשאר גבוהה ללא עייפות אחרי האוכל וללא חשק למתוק (שנובע מעלייה של רמות הסוכר). 

* שומן רווי מתנהג "לא יפה" בגוף כאשר נאכל עם הרבה פחמימות. למשל - חמאה על לחם זה לא בריא. חמאה וירקות או חמאה מטוגנת עם חביתה - בריא מאוד. כאשר אחוז הפחמימות בארוחה נמוך, השומן ידאג לכך שרמות האינסולין בדם ישארו נמוכות, ואז תתחילו לראות שמשקל הגוף מתחיל לצנוח באופן בריא..
 

שומן ואינסולין:

* מכל חומרי הגלם המזינים את האדם, שומן רווי הינו החומר הבטוח ביותר, צריך רק לדעת כיצד לנהוג בו. אכילה של שומנים וחלבונים כפרמידת מזון עיקרית ורק לאחר מכן בפירמידה ירקות ופירות - הינה כנראה אורח החיים האופטימלי לבריאות האדם, אוכל רגיל ופשוט כפי שאכלו אבותינו לפני עידן הסופרמרקטים - ללא קטניות, דגנים, סוכרים, או כל מזון מעובד.
 

חלבונים:
חלבונים (מהחי בעיקר) הינם מקור ההזנה שלנו וחשובים לבריאות האדם. ישנם אנשים שיכולים לשמר אורח חיים צמחוני / טבעוני בבריאות טובה, אך לא רבים (מנסיוני הקליני הרב בתחום). הסוד הוא בכמות. צריכה של מאכלים עתירי חלבון שנחשבים בריאים כי לא מכילים שומן כגון חזה עוף למשל, יגרמו לעלייה ברמות האינסולין שיביא לעיפות והשמנה. כיצד ?
 
כאשר אנו אוכלים הרבה חלבון, מתרחש בכבד תהליך הנקרא גלוקוניאוגנזה. זהו תהליך שבו הגוף ממיר חלבון לסוכר, על כל המשמעויות של כך. לכן, צריכה של נתחי בשר שמנים עד כמה שניתן (בשר אדום ודגי ים צפוני), דווקא הם יאזנו את רמות הסוכר והאינסולין. שוב, לצד מעט פחמימה בלבד.
 

פחמימות:

* נחיצותן של הפחמימות בחיינו אינה חד משמעית - אבל דרך הפירות והירקות המכילים פחמימות אנחנו מקבלים גם שלל נוטריינטים מסוגים שונים, ולכן יש מקום לאכילה של פחמימות ממקור בטוח בלבד כגון פירות וירקות.

* פחמימות לא בטוחות המזיקות לבריאות : כל סוגי הלחם, דגנים כגון חיטה מכל הסוגים, קינואה, אורז, קטניות שלא הונבטו, והרשימה עוד ארוכה. 
מוצרי חלב ולקטוז:


* לקטוז הינו מולקולת סוכר מאוד בעייתית. עובדה שכל כך הרבה אנשים סובלים מקושי בעיכול של הלקטוז. ככל שמוצר החלב יהיה בעל אחוזי שומן גבוהים יותר (חמאה  82%), כך תכולת הלקטוז תהיה נמוכה יותר, ולהיפך. אין לגוף מה לעשות אם מוצרי דיאט - זה משמין ולא בריא. 


כולסטרול :
עולם הרפואה המודרני של ימינו מבין אט אט שכולסטרול אינו הגורם למחלות לב, טרשת עורקים ועוד..
כי אם הפחמימות. הפחמימות הן אלו שיוצרות את ה"תרגום" של השומן אותו אנו צורכים לכולסטרול רע.
כולסטרול הינו חומר כה נחוץ עד כדי כך שהגוף מייצר אותו לבדו. כמובן שמי שיאכל שומנים לצד פחמימות יהיה חולה בסופו של דבר, שומן לבד זה כבר סיפור אחר לגמרי.
 

פרמידת המזון ככלי טיפולי פרקטי ויעיל בקליניקה האנדוקרינית - אוטואימונית:

אכילה נכונה של שומנים, חלבונים, ירקות ופירות יכולה לשפר משמעותית את בריאותינו.
התזונה המערבית אינה מוכיחה את עצמה כיעילה כבר 56 שנה - תראו את עודף המשקל הכרוני אצל האמריקאים, שם זה אפילו יותר בולט. זה לא השומן שהם אוכלים, וגם לא מיעוט הירקות אלא השילוב השגוי בין השומן לפחמימות. אפשר לאכול ארוחה אחת - שתיים ביום בלי להיות רעבים כלל, לחיות ללא עייפות גם כאשר אורח החיים דורש ומאתגר, אפשר לחיות בעולם המודרני בבריאות אופטימלית - ועם תזונה קדמונית.
 

בהקשר הקליני - טיפולי:
 לתפיסת עולמי, ללא תשתית של תזונה טובה קשה עד בלתי אפשרי להגיע לתוצאות קליניות מרחיקות לכת בטיפולים אוטואימונים.
 
מתן פורמולה למטופל האוטואימוני למשל, ללא בסיס תזונתי ראוי, משול בעיני לבניית בית ללא הכנה מראש של התשתיות. הצמחים והתזונה תמיד הולכים יחד, אל לנו לטעות ולהמשיל צמחים לתרופות, הפועלים ללא קשר למזון אותו אנו צורכים.


המאמר מעניין אתכם?
עשו לייק לעמוד הפייסבוק שלנו ותהנו 
ממאמרים בשלל נושאים - לחצו כאן 
 
עיקרון העבודה פשוט : כאשר מגיע מטופל נעשה כהרגלנו אבחנה מסורתית ונתאים עבורו מיני מזונות מתאימים מבחינה אנרגטית על פי פרמידת המזון של שומן - חלבונים - פחמימות.
 
נרצה לחזקו במשך 30 ימים באמצעות התזונה. לאחר מכן תהיה לנו תשתית קלינית ראויה להתחיל בטיפול בצמחים.
 
הסבלנות במקרה הזה מאוד משתלמת היות ולאחר חודש כזה תיווכחו כמה הטיפול בצמחי מרפא כשהוא מדוייק באמת יעיל, רק צריך להכין את התשתיות.
 

אין לראות בנאמר הנ"ל התוויה רפואית מכל סוג, יש להיוועץ באיש מקצוע טרם עשיית שינויים תזונתיים


מאת: יונתן רונן - בעלים של מרכז גפן לרפואה משלימה WWW.GEFENCENTER.CO.IL, בוגר קמפוס ברושים, חבר האגודה לריפוי סיני מסורתי ,Dip C.M I.A TCM חבר מקצועי באיגוד ההרבליסטיים הקליניים של עיל"ם ,M.I.H.A מומחה לאנדוקרינולוגיה סינית מטעם בית החולים האוניברסיטאי בהאנגז'ו, Zhejiang provincial hospital of TCM, Hangzhou  ספציפית לבעיות של בלוטת התריס, תלמידו האישי של ההרבליסט הקליני גל מ.ראן בעלי חברת ראן בוטניקלס.